איך מתחזקים תכשיטים בציפוי זהב?

amit shemesh 26 Dec 2022

איך מתחזקים תכשיטים בציפוי זהב?

תכשיטים ציפוי זהב הם המצאה מעולה. אם בא לכם להתפנק בתכשיט חדש אבל לא להוציא אלפי שקלים על תכשיט זהב, אפשר לקנות תכשיטים שעשויים ממתכות אחרות המצופות בשכבת זהב חיצונית יפה. זה נותן את המראה של תכשיט מהודר מבלי לרוקן את חשבון הבנק. במאמר הבא נלמד איך לשמור על התכשיטים לאורך זמן ולהימנע מבלאי ולכלוך.

מהם תכשיטים בציפוי זהב?

תכשיטים מצופים זהב מיוצרים על ידי כיסוי מתכת בסיסית בשכבה דקה של זהב. עובי שכבת הזהב משתנה, אך הוא נע בדרך כלל בין 0.5 ל - 2.5 מיקרון. השיטה הנפוצה ביותר ליצירת תכשיטים מצופים זהב היא ציפוי אלקטרו. בתהליך זה עובר זרם חשמלי בתמיסה המכילה יוני זהב. היונים נמשכים אל התכשיט, מה שגורם להם להיקשר עם פני המתכת הבסיסית. התוצאה היא שכבה דקה ואחידה של זהב.
רוב המתכות ניתנות לציפוי זהב, כולל ניקל, פליז, נירוסטה, כסף ונחושת.
יש שישאלו האם תכשיטים ציפוי זהב אלקטרו זה זהב אמיתי? התשובה היא כן. זה לגמרי זהב אמיתי. אמנם לשכבת זהב דקה זו אין ערך זהה לזה של 100% זהב טהור, עדיין יש לה ערך. טוהר ציפוי הזהב נמדד בדרך כלל במשקל קראט, שנע בדרך כלל בין 10 ל - 18 קראט.
זהב משמש לעתים קרובות לציפוי בזכות התכונות שלו. זהב לא מתחמצן. חמצן תורם רבות לקורוזיה של מתכות רבות, אך זהב אינו מתחמצן, ומכל המתכות הוא מגיב הכי פחות ללחות ולטמפרטורות גבוהות. הוא בעל מוליכות חשמלית טובה, ולכן, כאשר רכיבים מתחממים עקב מעבר זרם חשמלי, חלק מהמתכות יימסו. זהב אינו מושפע בשל תכונותיו העמידות בחום והוא יחזיק מעמד היטב ולא יימס כאשר הוא נתון לחום גבוה בתהליך ציפוי אלקטרו. בנוסף, זהב ניתן לעיבוד. כתוצאה מכך, מתכת זו יכולה להיות מיושמת בקלות בשכבות דקות מאוד מעל מתכות כגון ניקל ועוד. ציפוי זהב הופך את מתכות המצע לעמידות יותר.
תכשיטים טבולים בזהב הם דרך משתלמת ליהנות ממראה זהב מלא ללא תג המחיר הגבוה. עם זאת, צריך לזכור כי תכשיטים מצופים זהב לא יחזיקו מעמד לאורך זמן כמו תכשיטי זהב מלא; יש צורך לתחזק אותם כדי לשמור על הזוהר והברק שלהם.

איך מתחזקים תכשיטים בציפוי זהב?

  • כדי לשמור על הברק והזוהר של תכשיטים ציפוי זהב, צריך לנקות אותם - מומלץ לנגב את התכשיטים עם מטלית מיקרופייבר או מטלית רכה לאחר כל שימוש, כדי להסיר כל זיעה, שאריות משחות וכתמים. 

מומלץ לעשות ניקוי עמוק בכל פעם שהתכשיטים מראים סימני הכתמה או חשיפה לכלור, לק ועוד.

לשם כך נדרש: בד רך או בד תכשיטים, קערה קטנה, סבון נוזלי עדין, מקלון צמר גפן או מברשת שיניים לתינוק עם זיפים רכים.

משרים את התכשיטים. בקערה קטנה, עם מים חמימים וכמה טיפות של סבון עדין, מערבבים את הסבון בתוך המים כדי ליצור קצת קצף. מוסיפים תכשיט אחד למשך חמש עד 10 דקות ומסירים את הלכלוך. אם יש לכלוך שטבוע בחריצים של התכשיט, אפשר להשתמש במקלון צמר גפן או במברשת שיניים רכה (של תינוק) כדי להסיר אותו בעדינות. לאחר מכן לשטוף ביסודיות, ולייבש היטב בעזרת מטלית רכה.

  • לשמור תכשיטים מצופים זהב בשקית ניילון - כאשר לא משתמשים בתכשיט מצופה זהב, מומלץ להכניס אותו לשקית ניילון על מנת להסיר את עודפי האוויר על ידי סחיטתו, ולאטום אותו. אחסון בלי חמצן יעזור לשמור על הבהירות והברק של התכשיטים. מומלץ לשים כל תכשיט בשקית נפרדת, למניעת שריטות.

מה לא כדאי לעשות?

  • לא לענוד תכשיטים ציפוי זהב בזמן שחייה או פעילות גופנית - זיעה יוצרת תגובה כימית לתכשיטים מצופים זהב, בדיוק כמו בושם, כלור ולק. צריך להקפיד להסיר את התכשיטים לפני שחייה או אימון כדי לא להכתים או לפגום בתכשיטים. 
  • לא לענוד תכשיטים בציפוי זהב מיד אחרי שימוש בחומרי הקוסמטיקה - מומלץ להמתין דקה או שתיים לפני שעונדים את התכשיטים, כדי להיות בטוחים שהקרם או האיפור הנוזלי התייבש לחלוטין. מוצרי טיפוח אישיים כגון קרם או קוסמטיקה עלולים לפגום בתכשיטים מצופים זהב אם הם באים איתם במגע כשהם רטובים.
  • לא לרסס בושם על תכשיטים מצופים זהב - אם משתמשים בבושם על בסיס קבוע, מומלץ לרסס אותו לפני ענידת התכשיטים. בושם ותרסיסים אחרים עלולים לזהם את המתכת של התכשיט, ולגרום להם להיראות פגומים או מוכתמים.

לענוד תכשיטים מצופים זהב איכותיים זה כמעט טוב כמו לענוד את הדבר האמיתי. הברק והזוהר שלהם יכולים להתאים לכל תלבושת ולכל אירוע, ותג המחיר שלהם הוא ללא תחרות. ניתן להשקיע במספר סטים של תכשיטים ציפוי זהב בשבריר בלבד מהמחיר של תכשיט אחד מזהב מלא. כדי לשמור על תכשיטי ציפוי זהב ללא פגמים, כדאי לבצע את השלבים הפשוטים המפורטים לעיל. לשמור תכשיטים מצופים זהב במקום קריר ויבש, הרחק מלחות; על ידי כך אפשר להנות מתכשיטים יפים ומרהיבים במשך שנים רבות.

הכתובת כבר רשומה במערכת

הנמכרים ביותר

שרשרת בלה סראפינה שרשרת בלה סראפינה
שרשרת בלה סראפינה
תליון סראפינה בשילוב שרשרת פנינים ארוכה יוצר מראה קלאסי שמרים כל לוק שתבחרי. מידות התליון : 2 ס״מ אורך על 2.5 ס״מ גובה. אורך השרשרת: 110 ס"מ (לא כולל התליון שמחובר אליה) כבר יש לך שרשרת "סראפינה" או תליון "בלה"? ניתן לרכוש אותם גם בנפרד: + לרכישת...
265.00 ₪
265.00 ₪
265.00 ₪
שרשרת אמה רנה שרשרת אמה רנה
שרשרת אמה רנה
השילוב בין שרשרת "אמה" העדינה ותליון "רנה" המרשים יוצרים מראה ייחודי ומלא שיק. שילוב מושלם למי שמעוניינת להבליט את הסטייל האישי שלה ולהרגיש זוהרת ובטוחה בעצמה.  אורך השרשרת:  44ס"מ (לא כולל התליון שמחובר אליה) מידות התליון: 3.5 ס״מ רוחב על 3 ס״מ גובה. כבר...
250.00 ₪
250.00 ₪
250.00 ₪
שרשרת בלה בלום שרשרת בלה בלום
שרשרת בלה בלום
סט שכולו קלאסיקה! תליון בלום בשילוב שרשרת פנינים ארוכה מעניק לך מראה רומנטי ומושלם לכל אירוע. מידות התליון : 3 ס״מ אורך על 1 ס״מ גובה. אורך השרשרת: 110 ס"מ (לא כולל התליון שמחובר אליה). כבר יש לך שרשרת "אמה" או תליון "רנה"? ניתן לרכוש אותם גם...
220.00 ₪
220.00 ₪
220.00 ₪
שרשרת בלה גלילאו שרשרת בלה גלילאו
שרשרת בלה גלילאו
תליון גלילאו בשילוב שרשרת פנינים ארוכה יוצר מראה אולטימטיבי שאפשר לשלב בלוק יומיומי וגם בלוק ערב, כשאת רוצה להרגיש וואו!  מידות התליון : 5.5 ס״מ אורך על 6.5 ס״מ גובה. אורך השרשרת: 110 ס"מ (לא כולל התליון שמחובר אליה) כבר יש לך שרשרת "בלה" או...
260.00 ₪
260.00 ₪
260.00 ₪

בחירה

this is just a warning
רישום
העגלה שלך
0 מוצרים
Snaps Israel

Before you leave...

Take 20% off your first order

20% off

Enter the code below at checkout to get 20% off your first order -

ALMOG20%

Continue Shopping